Να μην κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!

Την ίδια ώρα που ο λαός δοκιμάζεται απέναντι στην πανδημία, την ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά του δικαιώματα και τις σύγχρονες ελευθερίες, η κυβέρνηση ΝΔ, πατώντας πάνω στο νόμο για το Νέο Λύκειο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έρχεται να διαμορφώσει ένα σχολείο εξοντωτικό- προθάλαμο των πανελληνίων, με στόχο το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών να κατευθυνθούν στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.

Ως LABour, ως εργαζόμενοι/ες στην έρευνα, αντιλαμβανόμαστε ότι η βιασύνη τους αυτή είναι μάλλον μια ανησυχία και ένας φόβος πως το μαχόμενο πανεκπαιδευτικό-πανεργατικό κίνημα, με τα σημαντικά δείγματα γραφής που έδωσε το προηγούμενο εξάμηνο, θα τους ανακόψει τα σχέδια, βάζοντας μπροστά τα αιτήματα για τα σύγχρονα εργατικά και μορφωτικά δικαιώματα και ελευθερίες. Είμαστε στο πλευρό των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, φοιτητών και μαθητών, που μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες έδωσαν και σήμερα ένα σαφές μήνυμα ανυπακοής ενάντια στα σχέδιά τους. Οποιαδήποτε επίθεση στον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας και η ένταση των ταξικών φραγμών έχει έμμεση και άμεση επίδραση σε όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες στην έρευνα. Ενάντια στην Παιδεία και Έρευνα με βάση τις ανάγκες της αγοράς, προτάσσουμε την ολόπλευρη Παιδεία και Έρευνα με βάση τις κοινωνικές ανάγκες, σήμερα πιο αναγκαία από ποτέ.

Η απάντηση θα δωθεί στους δρόμους! Τα δικαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα!

Πορεία γύρω από το Σύνταγμα πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί και φοιτητικοί σύλλογοι, τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, ενάντια στο νομοσχέδιο που προσπαθεί να περάσει η Κεραμέως (το Υπουργείο Παιδείας) εκμεταλλευόμενη τον περιορισμό μετακίνησης/συγκεντρώσεων.Νομοθετούνται μεταξύ άλλων:- η βάση του 10 για όλες τις τάξεις,- η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων,- η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου,- η εισαγωγή του κόντρα μαθήματος σε κάθε ομάδα προσανατολισμού που γίνονται τρεις,- επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές,- νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων»,- επιμορφώσεις εξ αποστάσεως και δια ζώσης με επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές,- αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης (εσωτερική και εξωτερική από τον Σεπτέμβρη του 2020,- θεσμοθέτηση με Προεδρικό Διάταγμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού,- αύξηση του αριθμού των προτύπων σχολείων,- ποινές για τους αναπληρωτές,- μείωση εισακτέων και μεταγραφών στα ΑΕΙ,- ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα.Οι πολιτικές ελευθερίες δεν μπαίνουν σε καραντίνα!#ΜένουμεΕνεργοί #Covid19Solidarity

Δημοσιεύτηκε από Μένουμε Ενεργοί – υγεία, συλλογικότητα, αλληλεγγύη στις Παρασκευή, 24 Απριλίου 2020

 

Ανακοίνωση από τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Εκπαιδευτικών Δ.Ε. – Π.Ε. : http://paremvaseisde.gr/?p=9477

Ψήφισμα Φοιτητικών Συλλόγων :

Την ίδια ώρα που εδώ και αρκετές εβδομάδες βρισκόμαστε στην πρωτόγνωρη συνθήκη που έχει επιβάλει η πανδημία του κορoνοϊού και με τις σχολές να βρίσκονται κλειστές, η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την ευκαιρία και φέρνει σε διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας, το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, και μετράει βήματα στις συνολικές κατευθύνσεις που βάζουν για την εκπαίδευση κυβερνήσεις – ΕΕ – ΟΟΣΑ.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο φέρνει σειρά αλλαγών στη δευτεροβάθμια και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με αλλαγή των εξεταζόμενων πανελλαδικά μαθημάτων. Επαναφέρεται η τράπεζα θεμάτωνστο Λύκειο, ένας θεσμός που στη πρώτη εφαρμογή του (το 2014, με ολέθριες συνέπειες για τους μαθητές και αντίστοιχες αντιδράσεις-κινητοποιήσεις από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα) είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 35% των μαθητών της Α  ́ Λυκείου να εγκαταλείψει το Λύκειο και να στραφεί προς τα ΕΠΑΛ. Ουσιαστικά η κυβέρνηση ΝΔ, πατώντας πάνω στο νόμο για το Νέο Λύκειο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έρχεται να διαμορφώσει ένα σχολείο εξοντωτικό- προθάλαμο των πανελληνίων, με στόχο το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών να κατευθυνθούν στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Για ένα μαθητή που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνει φροντιστήριο ώστε να αντεπεξέλθει στα πολλαπλά εξεταστικά φίλτρα, η είσοδος στην τριτοβάθμια θα φαντάζει όλο και πιο μακρινή ενώ ταυτόχρονα η επιλογή της τεχνικής εκπαίδευσης και της όσο το δυνατόν ταχύτερης εισόδου του στην παραγωγή  θα μοιάζει μονόδρομος ώστε να βγάλει τα προς το ζην.

Ενισχύεται, επιπλέον, ο θεσμός της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Αυτή η περιβόητη «αξιολόγηση», που αποτελεί κατεύθυνση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, που πραγματοποιείται από τρίτους, άσχετους με την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποκλειστικά κριτήρια την «αποτελεσματικότητα» των σχολείων βάσει των νόμων της αγοράς. Φέρνει απολύσεις, φέρνει ακόμα μεγαλύτερο ευτελισμό του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Με αυτά τα κριτήρια, εισάγονται αντίστοιχα διάφορες «θεματικές» με τη μορφήproject για έννοιες όπως «επιχειρηματικότητα», «καινοτομία» κλπ. Γενικότερα, ενισχύεται ο τεχνοκρατικός προσανατολισμός της εκπαίδευσης, που μετατρέπει την γνώση σε συλλογή “skills”. Για τη δευτεροβάθμια, τέλος, θεσμοθετείται ο καθαρά εκδικητικός, απαράδεκτος αποκλεισμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση που δεν παρουσιαστούν στα σχολεία όπου προσλαμβάνονται. Πρόκειται για μια αντιδραστικότατη διάταξη, αν σκεφτεί κανείς τόσο τις συνθήκες εργασίας των αναπληρωτών όσο και τους αγώνες που έχουν δώσει, με αποκορύφωμα τις κινητοποιήσεις τους την περασμένη χρονιά.

Όσον αφορά την τριτοβάθμια, η κυβέρνηση θεσμοθετεί την σύμπραξη ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων, δίνοντας δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών με δίδακτρα από το κάθε ΑΕΙ. Μια τέτοια σύμπραξη έχει ως στόχο το άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων στη διεθνή αγορά ώστε αυτά να μπορούν να προσελκύουν ευκολότερα επενδυτές τόσο από το εσωτερικό όσο κι από το εξωτερικό. Τέλος, έρχονται δυσμενείς διατάξεις για τις μετεγγραφές (ένταξη ακαδημαϊκών κριτηρίων, αυστηροποίηση των οικονομικών), εντείνοντας ακόμη περισσότερο τους φραγμούς στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Την ώρα που ο λαός δοκιμάζεται απέναντι στην πανδημία, την ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά του δικαιώματα και τις σύγχρονες ελευθερίες, η κυβέρνηση φέρνει σε διαβούλευση αυτό το πολυνομοσχέδιο, σε μια περίοδο που οι φοιτητικοί σύλλογοι είναι ανενεργοί, ελπίζοντας ότι το φοιτητικό κίνημα δεν θα μπορέσει να προβάλλει αντιστάσεις. Αν κάτι φανερώνει η βιασύνη τους αυτή είναι μάλλον μια ανησυχία και ένας φόβος πως το μαχόμενο νεολαιίστικο κίνημα με τα σημαντικά δείγματα γραφής που έδωσε το προηγούμενο εξάμηνο θα τους ανακόψει τα σχέδια βγάζοντας μπροστά τα αιτήματα για τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα.

Κυβέρνηση και υπουργείο να είναι βέβαιοι πώς απέναντι στους σχεδιασμούς στους θα βρουν, τους φοιτητικούς συλλόγους και όλο το μαχόμενο πανεκπαιδευτικό κίνημα. Οι κινητοποιήσεις συνδικάτων, σωματείων και ομοσπονδιών όλο το προηγούμενο διάστημα   που όλως τυχαίως θάφτηκαν από τα συστημικά ΜΜΕ ήταν μόνο η αρχή!

Τα δικαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα. Να μην κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο!

Στηρίζουμε/Συμμετέχουμε  στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων μαζί με μαθητές τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας στη Βουλή την Παρασκευή 24 Απριλίου στις 12:00.